پاسخ شبهه تکنیک دروغ گویی
«انیمیشن لباس جدید پادشاه» را حتماً دیدهاید. داستان ازاینقرار است که در زمانهای خیلیخیلی دور، پادشاهی بود که دلش میخواست بهترین لباس دنیا را بپوشد. دو بافنده با نیرنگ دوخت این لباس را برعهده گرفتند و گفتند ما لباسی را میبافیم که نخ آن را احمقها نمیبینند.
وزیران روزی به کارگاه خیاطی رفتند و دیدند که بافندگان با ماشین خالی کارمی کنند. آنها برای اینکه خودشان احمق خطاب نشوند گفتند بهبه چه لباس زیبایی! پادشاه ترتیب یک رژه همگانی را بین مردم داد و همه مردم گفتند که بهبه چه لباس زیبایی پادشاه دارد! و اینگونه بافندگان با تکنیک تصدیق دروغ سر پادشاه کلاه قشنگی گذاشتند
رسانهها، بلندگوهای فراوانی هستند که معلوم نیست که نقش پدر درستکار پینوکیو را دارند و یا نقش روباه داستان پینوکیو. بررسی عملکرد ۵ رسانه (بیبیسی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و من وتو) نشان میدهد این رسانهها در ۲۵ روز گذشته مجموعاً بیش از ۱۷13 هزار دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کردهاند.
۵ دروغی که در ۲۵ روز گذشته بیشترین بازنشر را از این رسانهها داشتهاند به ترتیب شامل:
- ادعای دروغ ضرب و شتم مهسا امینی
- ادعای دروغ درباره فوت و بیماری رهبر انقلاب
- ادعای دروغ درباره سقوط شهر اشنویه
- ادعای دروغ درباره علت مرگ نیکا شاکرمی
- ادعای دروغ «به خاک و خون کشیدهشدن دانشگاه شریف»
مطابق رتبهبندی بیشترین انتشار اخبار خلاف واقع نسبت به حجم کل اخبار متعلق است به:
- شبکه بیبیسی با مجموع ۵۸ درصد
- ایران اینترنشنال با مجموع ۵۳ درصد
- شبکه من وتو با مجموع ۴۹ درصد
- صدای آمریکا با مجموع ۴۳ درصد
- رادیو فردا با مجموع ۴۱ درصد
بدین ترتیب در این ایام به طور متوسط ۴۸.۸ درصد اخبار منتشر شده این رسانهها خلاف واقع بوده؛ یعنی تقریباً از هر ۲ خبر یک خبر صحت نداشته است. این رسانهها مجموعاً در ۲۵ روز گذشته به طور متوسط هر دو دقیقه یک دروغ منتشر کردهاند.
شبکه سعودی ایران اینترنشنال با ۱۱۴۲۶ مطلب بیشترین میزان تولید را در ۲۵ روز گذشته داشته و صدای آمریکا و رادیو فردا رتبه بعدی را به خود اختصاص دادند.
سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند
03 نفر در این خصوص هم اندیشی کرده اند
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی دستگاه ها مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد..
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است..
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.